۱۸ شهریور, ۱۴۰۳

81 thoughts on “مبنای تاریخی سریال یوزارسیف

  1. سلام
    من از شما تشکر میکنم ..نقد زیبایی کردید…….
    من هم رمان سینوهه رو خونده ام و لی توی این رمان هیچ حرفی از یوسف و حتی عزیز مصر و همچنین زلیخا نزده است در حالی که مسئله ی قحتی هفت ساله بیان شده!!!
    به نظر من این رمان تحریف شده و یا به شدت یک طرفه نوشته شده!!!
    توی این رمان سینوهه(هنگام احضار او توسط اخناتون) با تخت روان به دیدار پادشاه می رفت اما توی فیلم همیشه در کنار او بود………
    تازه مسئله ی عجیب تر این است که توی رمان، سینوهه گفته که او و اخناتون در یک روز متولد شدند اما در فیلم سینوهه خیلی پیر تر از اخناتون است!!!!!!!
    من یادم نمیاد که توی رمان سینوهه حرفی از عروج امون زده شده باشه…
    اما توش گفته که زمان کمی بعد از رسمی کردن دین آتون و از بین بردن امون بر اثر شورش های زیاد آمونیان دوباره آمون پیروز شد!!!!!!
    تازه در زمان آتون هم آخناتون از طبس به سرزمین دیگری رفته و آن جا یک شهر به نام “شهر افق” ساخته……… ما در این فیلم چیزی در این باره مطرح نشده!!!!
    البته همون طور که اول صحبتم گفتم این رمان کمی تحریف شده است و نمی توان خیلی به آن مطمئن بود و از روی آن قضاوت کرد.

  2. بنده مطالعات تاریخی ندارم علاوه بر این مواردی که شما فرمودید، کلا من متوجه نشدم با یک سریال تارخی روبه رو بودم یا یک سریال مذهبی یا یک طنز چهل و چند قسمتی؟ سریال تاریخی مشخصه هایی دارد: دکور، گریم، لباس، موزیک متن و تیتراژ و….. در این شاهکار هیچ کدام از این موارد مرود توجه نبود مذهبی بودنش هم با آرایش و پوشش خانم های منرپیشه منتفی است در یک مصاحبه از زبان آقای سلحشور شنیدم که برای لوکیشن نیل خشک شده دچار مشکل بوده اند خدا با یک امداد غیبی به داد ایشان می رسد: سدی که ایشان کنار آن به فیلمبرداری مشغول بوده ایراد فنی دارد وباید خالی شود! یعنی اراده خدا بر این قرار می گیرد که به خاطر ساخت یک سریال بیخود و هدر رفتن ۱۴ میلیارد پول بیت المال، مبلغ هنگفت دیگری از بیت المال تلف شود و سد خراب می شود!

  3. آقا سيروان اگه شما هم پاي صحبت هاي حاج اسماعيل دولابي نشسته بوديد الان جوابتونو گرفته بوديد .. ايشان با همان استدلال هاي قرآني چنان دفاع مي كنند كه شكي نمي ماند كه يوسف درغگو نبوده و تهمت هم نزده ..

  4. salam.badbakhti midoonid chie?inke mardome ammi darbast tamame ettefaghate in seryal ro mipazirand.va vaghti behesoon migid ke in ha vagheiat nist mgan mage mishe ke dolate jomhoorie eslami filmi darbareye payambar dorost koen ke motafavet ba vagheiat bashe?!!!
    albate moshkel dolato kargardan nist chon ye kargardan mitoone ye dastane tarikhi takhayoli afsanei besaze vali bayad mardomo roshan kone ke baba ina vagheiat nist.

  5. ممنونم
    شما به ۶ نکته باید اشاره میکردید که متاسفانه به ۵ تاش اشاره کردید.
    ۶ – درست است که پیامبران اشتباه داشتند ولی هرگز دروغ نمی گفتند و تهمت نمی زدنند(قرار دادن جام در کیسه گندم به بهانه نگه داشتن بنیانین
    ).ولی متاسفانه آقای سلحشور توجهی به این موضوع نداشتند.
    توصیه من به ایشان این است که دیگر فیلم نسازند.

  6. بار بار دوم از شما ممنونم مرا با منابعی آشنا کردید که بسیار عالی بود و استفاده کردیم اجرتان با خدا

  7. واقعا متاسفم از اینکه تخریب یک سریال پر بیننده به جایی شیده شد که حالا در مورد پیامبر خدا هم یاوه گویی می شود.
    مقصر را هم شما و امثال شما نمیدانم. بلکه مقصر واقعی تولید کنندگان سریال هستند که با دیالوگهای مسخره و فیلمنامه ی اصلاح نشده شخصیت پیامبری بزرگ را به بازی می گیرند.
    و متاسفم برای کسانی که لودگی می کنند.

  8. واقعيت اينكه من از تفاسير شما بسيار لذت بردم چون خود من نيز ذر اين مورد بسيار مطالعه كردم و كتابهاي بسلاري درباره فراعنه مختلف و سينو هه خوانده ام از نظر من نيز در بسياري از سكانسها ي اين فيلم بر اساس توهم و كاملاٌ تحريف شده و اينكه هر آدم عقل و بالغي مي تواند به قران مراجعه كند و حقايق را در يابد .
    بازم ممنون

  9. vaghean tahlile khoobi bood. benazare man filmhaye tarikhiye gozashte kheili behtar va motabegh ba vaghe’eeyat boodand. ma filmhaye tarikhi va mazhabiye khoob ziyad sakhtim mesle masoomiyate az dast rafte filme emam ali- emam reza. vali in film kheyli paeen tar az sathe entezar bood.

  10. در کل سریال مسخره ای بود…اصلا مبینای تاریخی نداشت و سعی می کرد احساسی با موضوع برخورد کنه! از همه مسخره تر این بود که یوزارسیف حضرت مهدی را میشناخت و با نام او آرامش میگرفت
    سلحشور خجالت نمی کشه این چرندیات رو به پیامبر خدا بسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. dar morede ghesmat akhar matlabeton bayad begam ke payambara 2char gonah v eshteba nemishodan in hadis aslesh ineke hazrat yosof dochar ghoror nashodan faghat dirtar be smt pedar raftan

  12. مطلب نقدت جالب بود.
    اما اجازه بده چند نکته رو یادآوری کنم که میتونستی به نقد اضافه کنی :
    ۱٫خود یوسف بجز در برابر معبود خودش تعظیم نمیکرد و در برابر فرعون هم چنین کرد(طبق این فیلم مضحک)هر چند این کبر و غرور در همه کسانی که ادعای پیامبری میکردند وجود داشت
    حال چه تبصره ای در دین وجود دارد که یعقوب میتواند در برابر یوسف تعظیم کند؟؟؟؟(این مساله را امام صادق نیز بیان کرده)….طبق آموزه های دینی تعظیم تنها برابر پروردگار است و استثنا هم ندارد که مثلا پیامبر در برابر پیامبر
    ۲٫ نکته دوم اینکه، زمین خوردن یوسف در هنگام استقبال از یعقوب….

  13. هر چی که بود به نظرم ساخت این سریال با توجه به اینکه تو ایران ساخته شده بود خیلی خوب از آب در اومده بود .

  14. دوست عزیز به نکات خوبی اشاره کرده ای
    امیدوارم مسئولان به این دیدگاه ها توجه کنند
    موفق باشید

  15. ضمنا در پاسخ دوستانی که سعی میکنن جوابهای دندانشکن به انتقادها بدن:لطفاانقدر از متن کتابهای دینی دوران مدرسه کپی برداری نکنن بابا یه کم اندیشه آزاد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.