۶ مرداد, ۱۴۰۳

Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/drhamedh/public_html/wp-content/themes/morenews/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

6 thoughts on “سی تی آنژیو، آنژیوگرافی و اتهاماتی علیه متخصصین قلب

  1. سلام من خودم در یکی از مراکز استانهای برخوردار از نظر قلبی ویزیت شدم یکی تشخیص گشادی دریچه را داد و دیگری تشخیص تنگی ,و هر دو نیز سریعا تجویز نمودند باید انژیو گرافی انجام شود وباید بستری شوم و فورا مورد عمل قرار گیرم و برای اکو داپلر هم هر کدام ۱۲۰۰۰۰ تومان هزینه دریافت نمودند اما هرکدام تشخیص مغایر با هم داشتند ولی برای انژیو گرافی که یک روش تهاجمی است و نسبت به اکو مری پر ضرر تر است فقط بدلیل سهولت برای خودشان نهایت تلاش را داشتند تا در بخش ,,, بیمارستان طرف قرارداد خودشان بستری شوم حال شما کمی دقت فرمایید کدام درست است

  2. کاملاً با نظر نیما موافقم با توجه به اهمیت زندگی و سلامت انسانها که با کار هیچ قشری قابل مقایسه نیست، متاسفانه بعضاً بی اخلاقی، بی مسئولیتی، غرور بیش ازحد، بازاری شدن و بی سوادی و عدم تشخیص پزشکان در صورت وجود دستگاه ها و امکانات تشخیصی مدرن، که همگی منجر به حاد شدن مسئله و حتی مرگ بیماران می شود هر روز از افراد مختلف به گوش می رسد و متاسفانه روبه افزایش نیز میباشد. من خودم داغ دیده این مسئله هستم و ای واقعیتی است تلخ.

  3. انزیوگرافی یا سی تی انزیو مساله این نیست. تمام مطالب نوشته شده و یا کامنت های گذاشته شده در مورداین نوشته حول این مسئله دور میزند که چرا اخلاق پزشکی توسط پزشکان متخصص فرو میریزد و ایا این فرو ریزی توسط شماری اندک صورت میگیرد و یا این اخلاق گریزی به رویه غالب و یک قاعده تبدیل شده است و اساسا صورت مسئله این نیست که ایا این بیمار انزیو لازم داشته و یا سی تی انزیو یا سی تی انزیو کار انزیو را انحام میدهد یا خیر؟عدالت در سلامت پایه اخلاق دز این حیطه میباشد. وقتی این اصل اسیب ببیند فروریزی اخلاقی حتمی خواهد بود و در این فرو ریزی نه متخصص قلب میشناسد ونه متخصص ارتوپدی ونه متخصص داخلی مثلا بیماری که طی یک ماه توسط یک روماتولوگ سه بار بون دانسیتومتری میشود کمتر از نمونه مورد بحث بی اخلاقی در موردش انجام گرفته؟ و ایا اخلاق اساسا کمیت است ویا کیفیتی بین الا ذهانی است که عمل نکردن به ان باعث خدشه دارشدن وجدان اجتماعی میشود انچه باعث این فرو ریزی اخلاقی میشود حذف استراتزی سلامت محوری از نظام سلامت ماست . نشاندن استراتزی بیماری محوری و ذرمان بر محور ابزاروسو استفاده از دانش در مقابل نا اگاهی بیمار از بیماری خود وتبلیغات دروغین پیرامون استفاده از فلان روش عمل یا فلان داروی گران برای درمان این یا ان بیماری و سودهای کلان ناشی از فروش این یا ان وسیله پزشکی و قرار گرفتن پزشک متخصص در مسیر سود ناشی از استفاده از این وسایل عوامل اصلی در فروریزی اخلاق پزشکی در جامعه ماست.فرو ریزی اخلاق پزشکی وقتی به ترازدی غم انگیز تبدیل میشود که ببینیم بیماران به جای انکه برای حل مشکل بیماری خود به اینطرف و یا انطرف فرستاده شوند برای تامین سود سهام سهامداران مراکز پزشکی در حال دوندگی هستند.وقتی همکار پزشک متخصص ارجاع بیمار را بر اساس موسسه ای که خود سهامدار ان است انجام میدهد(ارجاع به خود) ایا کمتر ازنمونه مورد بحث بی اخلاقی کرده است؟باید به ریشه این بی اخلاقی ها توجه کرد تا بتوان در حل چنین معظلی موفق بود .پزشکی بر اساس بازار ریشه چنین بی اخلاقی هائی خواهد بود.

  4. “هیچ مطالعه مدونی که نشان دهد مثلن پزشکان بیشتر از پلیس های راهنمایی رانندگی مبالغ غیرقانونی دریافت می کنند وجود ندارد. ولی هجمه رسانه ای علیه پزشکان بسیار بیشتر ازحالت نرمال است. چون حساسیت جامعه نسبت به قشر نخبه اجتماع بیشتراست وخطاهای آن ها رامایل است بیشتر بزرگنمایی کند.”

    به نظر من به این قسمت از حرفتون دو ایراد وارده:
    ۱٫ اینکه مطالعه ای در این مورد در کشور ما انجام نشده، آنطور که از کلام شما برداشت می شود، دلیلی بر نادرست بودن این باور عمومی نیست. در خیلی از موارد حساسیت زای دیگر هم هیچ مطالعه رسمی ای انجام نگرفته و آماری منتشر نمی گردد.
    ۲٫ فکر می کنم حساسیت جامعه نسبت به این عمل پزشکان بیش از آنکه به تعلق آنها به قشر نخبه اجتماع مرتبط باشد به ماهیت کار آنان که در ارتباط مستقیم با جان انسانها است ربط داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.