۱۸ شهریور, ۱۴۰۳

Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/drhamedh/public_html/wp-content/themes/morenews/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

1 thought on “پزشک خانواده ۰۲ مشکلات و پیشنهادات

  1. همکار محترم، پزشک گرامی
    خواهشا تنها در مورد این طرح کمی نگاه ملی داشته باشید، اگر شما در کشوری زندگی می کردید که به شما می گفتند به دلیل تحصیلات خودتان حق اظهار نظر در مرود مسائل مدیریتی را ندارید شاید دیگر به زندگی هم ادامه نمی دادید، واقعیت این است که شما به عنوان یک پزشک تربیت شده اید و نباید فکر کنید که باید اختیارر مدیریتی داشته باشید. این مسائل در دنیای امروز کاملا تخصصی شده است. اما با کمبود سرانه و ناسازگاری آن با حداقل زندگی در شان پزشکان موافقم. ضمن اینکه لغو قرارداد بیمه را نیز فعلا زود می دانم و به قول شما باید انتخابی باشد.
    _______________________________________________________________
    سلام
    خیلی ممنون که نظر خود را مطرح کردید
    راستش ما در مورد “ادامه زندگی” یا چنین مسائلی صحبت نکرده ایم و طرح کردن آن در کنار “نداشتن حق اظهار نظر” به نظر عباراتی نامتناسب می آیند.
    اما در مورد مدیریت سیستم های درمانی:
    ‏بر اساس تعاریف سازمان بهداشت جهانی، یکی از خصوصیات پزشک، مدیریت تیم درمان است. این چیزی نیست که ما ادعای آن را داشته باشیم. علاوه بر آن طبق تصریح همین آیین نامه ناقص هم (در صفحه ۱۳) پزشک مدیریت پایگاه و پرسنل ان را بر عهده دارد.
    در حقیقت هم از نظر این آیین نامه و هم از نظر استانداردهای بهداشت جهانی، نقش مدیریت درمانی و بهداشتی قسمتی از نقش پزشک است و تفکیک پذیر نیستند. از لحاظ عقلانی هم چنین تفکیکی پذیرفتنی نیست.
    اما چیزی که ما به آن بعنوان مشکل اشاره کرده ایم، این است که علیرغم اینکه آیین نامه از پزشک توقع دارد که نقش مدیریتی داشته باشد، اما ابزارها و اختیارات لازم را در دسترس او قرار نداده است.
    در چنین شرایطی مدیریت معنا نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.